Pages

Tuesday, 25 April 2017

Faham atau tak, kena angguk.

Khamis - 20/4/2017

Setiap khamis aku ada kuliah subjek engineering maths 2 pukul 10 hingga 12.. 
Aku pun pergi la kuliah seperti biasa.. Masuk dewan kuliah, duduk tempat biasa, sebelah kawan2 yang selalu duduk sekali masa kuliah walaupun kelas lain-lain.. 
Disebabkan minggu lepas terlampau busy, jadinya tidur lewat tiap malam.. Bila tidur lewat, tak dapat nak fokus sangat dalam lecture..

Masa lecturer tengah bagi penerangan, aku sedaya upaya nak faham.. Banyak pulak simbol2 baru yang aku jumpa.. 
Dalam masa yang sama aku salin je la apa yang lecturer tunjuk kat depan.

Bila dah habis penerangan, lecturer tanya "fahammm..???!" 

Aku gelengkan aje kepalaku tanda tak faham..

Kawan2 yg lain ada yg faham, yang tak faham semua diam membatu je..

Bila aku geleng tu, lecturer nampak.. Lepastu dia tanya lagi "fahammm..???!"

Aku tetap geleng.. Lecturer tanya lagi, mungkin lecturer nak aku angguk.. Last2, lecturer biar je.. Hahahadoii.. 

Ni la aku kata 'faham atau tidak, kena angguk'

Kawan2 aku pun dah gelak sambil kata "ika, lecturer tak boleh terima kau geleng2" 

Lepastu lecturer tu terus masuk subtopik baru.. Berhuhuhuhu la aku.. Kali ni aku try fokus 100%. 

No comments:

Post a Comment