Pages

Wednesday, 13 July 2016

Diary dapur 4

Harini ada seorang makcik ni tanya aku,

Makcik tu : dah makan..?
Aku : dah
Makcik : masak apa tadi..?
Aku : masak sup ayam. 

Lepastu aku dengar ada satu suara latar tak best dari budak yang masih bersekolah rendah. 

"Eleh sup ayam je.."

Dalam hati aku terdetik.. "Sup ayam je..?"

Kau belum rasa masakan aku.. Walaupun aku bukan pro bab masak2 ni tapi aku masak dengan kasih sayang.. Aku buat sup tu bukan pakai sup bunjut pun.. Dan aku bukannya main campak bahan dalam sup tu.. Aku tambah kasih sayang tau.. Sebab sup tu untuk keluarga aku yang makan.. Sambil masak tu aku fikirkan adam yang suka sangat makan sup ayam.. Lagi2 kalau tambah su'un dalam tu.. Adam ni kalau buat sesiapa je buat sup, selalu bertambah-tambah. Dan family member yang lain pulak nanti mesti makan nasi banjir dengan sup.. Seronok tau bila tengok family makan masakan kita.. Buat rasa bersemangat nak masak selalu..


No comments:

Post a Comment