Pages

Saturday, 11 June 2016

Diari dapur 3

Masa aku tengah sediakan bahan nak masak ayam masak merah..

Aku : bibik, cili kisar ada tak..?

Bibik dengan dahi berkerut bersuara "cili kisar..? Apa tu kakak..?"

Aku : cili blend

Bibik: ohhhh cili blend.. Ada..!!

Aku: hahahahah bibik ni cakap bahasa inggeris baru faham..

Bibik: iyalah~ hahahah..

Bibik pun gelak je..

----------------
Suatu hari tu buat air gula.. Masa tengah kacau2 gula tu aku bersuara

Aku: sara meh la rasa air gula ni manis ke tak..? 

Sara buat muka marah2 manja

*bengong betul aku. Dah air gula memang la manis.. Masa tu saja nak mengusik sara..

Bibik gelak je lepastu cakap "ada ada sajalah kamu ni kakak.. Hahahha.."


No comments:

Post a Comment