Pages

Wednesday, 9 December 2015

That special day..

Cerita aku dan roommates.. 4 orang remaja perempuan dari latar belakang yang sangat berbeza telah ditemukan oleh Allah sebagai teman sebilik.. Alhamdulillah setakat ni aku takde  masalah dengan roommate aku dan aku sangat bersyukur sebab diorang ni roommate aku.. 😊 

Kitorang 4 orang selalunya menghadapi hari-hari di KMS seperti biasa.. Bangun, solat, mandi, berebut cermin bilik (hahaha), says Goodbye before pergi kelas, lepas kelas balik bilik buat kerja masing2 sambil cerita apa jadi harini, malam buat kerja tutorial sambil borak2, tidur.. Benda ni berulang hampir setiap hari kecuali bila tiba satu hari yang kitorang buat taktahu yang esok ada kuiz, kerja tutorial berlambak giler, lab report belum siap.. Dan pada hari itu kitorang akan borak lama giler dan cerita habit kitorang (which is Aisyah yang selalu mulakan dulu) dan kerja tak jalan langsung.. Contohnya, Aisyah cakap "kite tengokkan Sab habit dia bila makan, kalau dia rasa benda tu sedap dia akan angkat kening lepastu dia baca ingredient makanan tu.." Banyak lagila Aisyah cakap.. Aku rasa Aisyah ni jenis yang perhati orang.. Tengok muka dia macam orang tak de perasaan kalau kita buat apa2 benda yang lawak ke.. Tapi bila tiba hari yang special ni, dia akan buat kitorang ingat balik semua benda tu dan dia pun gelak.. Kadang-kadang roommate aku ni suka jugak buat kerja giler.. Contohnya jerit kat tingkap bilik nak sebab nak kacau orang dari blok sebelah.. Hahahha pernah suatu hari tu Aisya jerit "PSPM lagi ____ hari je!!!!" Lepastu ada orang dari mana entah jawab "meh la belajar dengan aku...!!" Hahahahh gelak guling-guling weyhh.. Pernah jugak Sab dengan Aisyah jerit apa entah kat tingkap, sekali ada orang balas "diamlah.." Hahahha... Aku..? Aku tak jerit.. Aku tukang rakam aktiviti diorang ni..

Tahu tak kenapa aku anggap hari yang kitorang borak lama giler tu hari yang special..

Pertama sekali sebab benda tu dah jadi macam meeting yang membincangkan masalah2 tapi takde siapa pun yang ambik hati.. Sebab perbincangan secara santai, dianggap bahan jenaka dan gelak guling-guling..

Kedua, sebab dapat berkumpul satu bilik seolah2 dapat berkumpul 1 family yang besar.. Kitorang semua jarang makan semeja sebab ada yang makan awal, ada yang makan lewat.

Ketiga, hari yang spesial ni selalu berlaku secara semula jadi.. Tak perlu dirancang.. Contohnya "esok tak payah la buat homework, esok kita seronok-seronok.." TAK PERNAH. 

Keempat, semua orang puas hati.. 

Seronok ada kawan sebilik yang sebaya ni.. 
1) bila sebaya, ada minat yang sama..
2) rasa macam ada kembar
3) dapat buat banyak aktiviti sama-sama
4) bila semua orang dari latar belakang yang berbeza, kitorang dapat kongsi banyak benda.. Contohnya Sab, dia minat makan benda pelik-pelik.. Sebenarnya benda tu tak pelik cuma jarang dengar makanan yang dia selalu kata sedaaap.. Mauna pulak jenis yang jaga kesihatan dan penampilan.. Dia ada banyak tips untuk jadi kurus dan jaga kulit muka.. Aisyah pulak jenis yang pandai bergaya.. Aku..? -_-

No comments:

Post a Comment