Pages

Saturday, 22 November 2014

Corak pemikiran yang unik..

Tengah hari tadi, satu family duduk dekat ruang tamu tengok Buletin 1.30 sambil makan ais kacang.. 

Apabila rancangan tu dah nak habis,
Pembaca berita tu cakap lebih kurang macam ni "Pergilah melancong bersama keluarga anda sempena cuti sekolah, di dalam negara.."

Aku yang masih dalam mood spm, aku kembangkan ayat orang tu.. ' cuti dalam negara -> dapat sekat aliran mata wang keluar daripada negara sendiri -> ekonomi stabil -> bertambah sayangkan negara -> negara bertambah maju. 

Dalam masa yang sama mama seolah-olah cakap dengan pembaca berita tu "nak pergi mana..? Sekarang musim hujan.."

Abah pula cakap "hahh..! Bagi duit, bagi duit.." 

Hahaha.. Semua orang ada cara pemikiran yang tersendiri.. 

Kalau korang dengar ayat tu, apa agaknya perkara utama yang korang fikir..? 

No comments:

Post a Comment