Pages

Thursday, 16 October 2014

Diari: aku batuk..

Sejak minggu lepas aku kerap minum air masak dan berhenti minum minuman sejuk dan air bergula kecuali minum air teh o suam pada setiap sarapan pagi.. Sebabnya.. Aku sakit tekak sampai hilang suara.. Orang semua tegur
"Sexy nya suara kau"
"Ehh, syafiqah dah besar!!" (Kalau lelaki dah besar, suara pecah) 
"Syafiqah apa jadi dengan kau.?"
"Fiqah cuba cakap, cuba cakap saya nak dengar suara awak..." Hahah.. Macam-macam la kawan-kawan aku ni.. 

Sebab kedua..
Masa hari pertama aku tak ada suara tu, aku dengan 3 orang lagi kawan kena pergi program teknik menjawab addmath, kimia dan biologi.. Dengan suara aku yang tenggelam timbul tenggelam timbul tu aku cuba jawab soalan-soalan yang diajukan tapi cikgu yang mengajar tu tak dengar pun.. Jadinya aku kelihatan macam seorang pelajar yang tercekik tulang minta tolong sebab berusaha sedaya upaya untuk menjawab soalan dari jauh..

Ini pun antara sebab aku minum air masak banyak.. Aku tanak suara aku serak-serak masa buat persembahan masa majlis graduasi nanti.. 

Sebab seterusnya..
Aku nak sihat supaya aku dapat pergi majlis graduasi yang diadakan hari ni..! 
Aku tanak demam masa hari graduasi sebab minum air sejuk banyak-banyak..

Beberapa hari yang lepas aku baru sembuh daripada sakit tekak dan demam..  Namun pada majlis graduasi hari ni aku minum 1 gelas air sejuk je dan 2 batang ais krim Malaysia perasa sirap dengan apa entah la sebab ais krim tu warna hijau.. 

Akibatnya..! Aku batuk semula sekarang..

Hmmm.. Aku rasa nak sambung cerita graduasi aku tapi dah mengantuk sangat ni sebab makan ubat batuk tadi lagipun esok kena pergi sekolah.. 

Okay lah.. Nantikan.. Kisah graduasi semekar.. Hahah.. 

No comments:

Post a Comment