Pages

Friday, 12 September 2014

What does friendship means to you?

Hari ni pergi sekolah macam biasa..

Aku bangun lambat,
Keluar rumah lambat,
Sampai sekolah pun lambat..
Tapi selambat-lambat aku sampai sekolah, aku tak pernahla kena catat nama oleh pengawas..

Hari ini dah tak bawa buku kehulu kehilir sebab percubaan SPM baru habis semalam.. Yeay..!! Tapi tapi tapi.. Ini bermakna SPM makin hampir..! 
Tak lama lagi dah nak tinggalkan sekolah, cikgu-cikgu, kawan-kawan..!

Arghhh.. Aku tak suka perpisahan..
Tapi kita semua tahu setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. T_T

Tadi aku dan kawan-kawan sekelas duduk di dewan je.. Semua orang buat kerja masing-masing.. Ramai yang sibuk isi maklumat untuk sijil berhenti sekolah.. 

Aku dan beberapa orang kawan duduk berkelompok dekat satu tempat..

I asked my friends 
"What does friendship means to you?"

Sarah said
"Friendship is like a rainbow"
Although everyone has different charactor, they still can unite to form a friendship.
The different colour in rainbow make the rainbow looks nice.. 

Anis said:
"Friend atas ship"
Hahahha.. Pun boleh.. 

Farah's opinion
"Friendship is food"
Kitorang semua pelik "asal food pulak?"
"Yela bila kawan-kawan berkumpul, mesti ada makanan" Farah beri penerangan.
Hahaha.. Ada betulnya apa dia cakap tu..

Bashirah pula tak jawab sebab dia nak fikir dulu..

Bagi aku pula?? 
I think friendship can't be describe.. It sounds easy to tell what is friendship but the real thing is you will take long time to think what does friendship means to you.. 

Everyone has their own opinion about friendship.. What about you? What does friendship means to you...?



No comments:

Post a Comment