Pages

Tuesday, 31 December 2013

Buat ape tu?

assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Entry yang tak ada kena mengena dengan tajuk.. =='

hari ini hari terakhir bagi tahun 2013.. hmm sedihnya.. T_T banyak kenangan manis pada 2013.. kalau boleh tak nak masuk 2014 (melampau dah tu)
masa tak boleh diundur, masa boleh dihentikan, hidup perlu diteruskan, sampai bila nak jadi remaja berumur 16 tahun betul tak? lusa dah sekolah.. ada beberapa negeri antaranya Kedah akan bermula sekolah esok.. hari ini mesti menjadi hari yang mendebarkan bagi pelajar tahun 1 dan tingkatan 1..
yela., takut nak masuk sekolah baru, suasana baru, kawan-kawan baru, cikgu-cikgu baru..

Dulu masa nak masuk darjah 1, kite rasa macam takut nak masuk darjah 1.. Kite cakap mama tak nak pergi sekolah.. (Situasi ni bukan dekat sekolah) masa tu kite fikir 'mesti cikgu-cikgu kat sekolah garang-garang.. Hahah.. Tapi mama pandai pujuk.. Masa hari pertama sekolah memang kite rasa ... (Tak tahulah apa yang kite rasa..) lepas tu, ada orang tegur kite masa dalam kelas tu.. Kitorang pun jadi kawan.. :D

Masa nak masuk tingkatan 1 pun rasa berdebar juga.. Waktu hari orientasi tu kena pergi sekolah, banyak benda nak di'settle'kan.. Kau tahu? Masa tu adalah kali pertama aku masuk sekolah tu, tahu sekolah tu dekat mana, tahu nama penuh sekolah tu.. Selama kite tinggal kat sini, kite tak pernah tahu nama sebenar sekolah tu, dekat mana sekolah tu, macam mana sekolah tu, besar mana sekolah tu.. Macam ape je.. Lepas hari orientasi tu okay la sikit sebab ramai kawan kite sekolah kat situ juga.

Sekarang pun ada juga rasa berdebar.. Yela nak masuk tingkatan 5 dah.. Agaknya cikgu-cikgu garang-garang tak? Kejap je dah besar.. Nak masuk tingkatan 5 dah..

Okaylah sampai sini sahaja kot.. Tak tahu nak cerita pasal ape lagi..
Buku sekolah tak kemas lagi ni.. Hmmm..

No comments:

Post a Comment