Pages

Friday, 14 June 2013

cerita Isnin dan Selasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!!
hmm.. agaknya dah berapa lama Syafiqah tak update blog ni kan?
sejak cuti sekolah telah tamat, banyak homework yang cikgu bagi.. tak sempat nak update blog..

Isnin, 10/6/13
bangun awal pagi (sebenarnya bangun lambat) bersiap-siap nak pergi sekolah.
macam biasa mama yang hantar Syafiqah dengan adik ke sekolah. baru je keluar rumah,
kitorang dah terperangkap dalam kesesakan lalulintas. Jarak antara rumah dengan sekolah tak jauh mana pun.kalau naik kereta ambil masa lebih kurang 20 minit.
pagi tu kami keluar pukul 7. guess what happen? kitorang sampai sekolah pukul 7:50 !
it suppose to be 7:20 a.m!!
perhimpunan dah mula, pengawas dah berdiri di pintu pagar pegang pen dan buku untuk catat nama pelajar yang hadir lewat. Syafiqah tak suka datang lambat ke sekolah.. kalau kena tulis nama lagilah tak suka! mama kata "kalau tak sekolah tak pe ke" "memang itulah yang kakak fikir" sambung Syafiqah. wohoo! mama bagi green light. maka Syafiqah pun tak bersekolah pada hari Isnin tu. adik je yang sekolah.

Selasa, 11/6/13
lepas pj Syafiqah balik ke kelas nak ambil barang sebelum pergi makmal kimia.
Pn Zarina, guru kelas Syafiqah ada dalam kelas. Syafiqah pergilah dekat cikgu sebab nak laporkan siapa yang tidak hadir. Sebaik sahaja berdiri di sebelah cikgu, "hah, Syafiqah kenapa tak datang semalam?" cikgu bertanya. alamak nak jawab apa ni? takkan nak cakap 'cikgu saya ponteng' aduh tak kena la pulak. "ermm..erm... cikgu, Pavitra tak datang". itulah yang Syafiqah jawab.. maafkan saya cikgu.


No comments:

Post a Comment