Pages

Tuesday, 25 December 2012

cerita hari ini.

Assalamualaikum.. hari ini hari Selasa. hari ni mama dengan abah cuti, so lepas breakfast kitorang pergi beli barang sekolah. sekolah bermula minggu depan, tapi barang sekolah tak cukup lagi. buku sekolah kite pun tak beli lagi. mama dengan abah tak boleh minta cuti dah, haih~ agaknya bile la nak beli buku sekolah. entah2  buku sekolah pun dah habis. lepas beli barang sekolah, kaklong datang pastu bawa kite dan adik-adik kecuali mama dengan abah tengok wayang. bukan tak nak bawa mama dengan abah cume parents kite tak nak ikut. masa tengah tunggu giliran nak beli tiket, sara(adik kite) bersuara "kakak tu cikgu sekolah kan?" aku pandang ke arah yang ditunjukkan oleh Sara. then kite pun tegurlah "cikgu". cikgu menoleh ke belakang dan hanya tersenyum. kite balas semula dengan senyuman. wanita itu merupakan cikgu yang mengajar subjek seni di kelasku. beberapa mnit menunggu inilah hasilnya...
sebelum tengok wayang kite rasa excited gile.
Apabila tanyangan telah tamat..
"Alhamdulillah~ dah habis.. menyesal tak bawa bantal nak tutup muka.. yela rupa watak dalam cerita ni menakutkan kite. tambahan pula, cerita pasal balas dendam, tak sahlah kalau takde babak yang kene lawan-lawan pakai pedang plak tu.. tengok diorang mati ... eee.. mengerikan.."

No comments:

Post a Comment