Pages

Wednesday, 28 September 2011

@ school

semalam sekali lagi abah hantar aku pergi sekolah..
apabila tiba di sekolah aku terpaksa mendaki bukit..
maklumlah sekolah atas bukit..
sebaik sahaja aku selamat masuk pintu sekolah..
aku terjatuh.. memang kite malu tapi nak buat macam mana, benda dah jadi..
aku berjalan seperti biasa menahan kesakitan di lutut kiri..
apabila aku pergi ke tandas.. rupa-rupanya lutu kiri aku luka..
apabila tiba di rumah, aku beritahu mama..
mama kate kite kene redha sebab walaupun kite sakit sedikit pun
ini bermakna Allah sayangkan kite..
Allah menghapuskan dosa kecil kite..
mama kate lagi kite tak boleh salah sesiapa pun,
jika perkara ini berlaku..
kite harus redha..
sejuk hati mendengar apabila mama kate begitu..
adikku Sara juga menceritakan pengalaman di sekolah..
minggu ni Sara menduduki peperiksaan PSRA..
Sara kata masa tengah periksa, ada seorang pengawas peperiksaan tersadung kerusi..
kemudian semua orang gelak..
Sara kate lagi.. tiba-tiba pengawas peperiksaan tu marah kerusi tu kerana ada di tengah laluan..
then, aku teringat pesan mama.. "jangan salahkan ape-ape"
walaupun aku jatuh disebab terpijak batu..
aku tak salahkan batu tu..
cube korang fikirkan patut ke aku salahkan batu tu...?

No comments:

Post a Comment